Tji, Linköping och Alvesta – Istället Hallsberg

Tji, Linköping och Alvesta istället Hallsberg

Igår bokade jag resa med tåg 521/525 till Linköping/Alvesta för att göra diverse filmningar.

Men på väg in till Stockholm C såg jag att bägge tågen var inställda vilket det säkert finns god anledning till.

Men varför gick dom att boka och varför får man ingen info om att tågen är inställda vare sig via SMS eller e-post?

Nu fick det bli tåg 91 till Hallsberg istället och en ciabatta med ost och skinka att trösta sig med.

Men något knepigt är det i alla fall att man kan boka inställda tåg och sedan inte få info om detta förrän man av ren slump kollar tågen på pendeln in till Stockholm C.

6 svar to “Tji, Linköping och Alvesta – Istället Hallsberg”

  1. tobias Says:

    Det förstår jag inte. Jag åkte själv med 521 i morse och resten av familjen kom med 525 för ett tag sedan till Lund….

    • arskortguldsj Says:

      Vaddå?

      Jag fick info i SJs app att tåget var inställt ( se ovan ) och när jag gick in på Trafikverkets site stod det samma sak.

      Men nu är informationen borta och tåget redovisas som att det gick – vilket det tydligen gjorde.

      Som tur vara sparade jag allt för att vara säker på att jag inte drömde eller gjort något fel.

  2. Isak Says:

    Med största sannolikhet stod det så för att tågen i fråga var inställda delsträcka (Malmö – Lund). I appen ser det då ut som att tåget är inställt hela vägen vilket förmodligen oroat flera resenärer. Inte jättesmart..

Kommentera

