Plötsligt försvann 5.000 priopoäng från mitt SJ Priokonto

Plötsligt försvann 5.000 priopoäng från mitt Priokonto

När jag häromdagen skulle kolla mina bokningar upptäckte jag att det saknades 5.000 priopoäng på mitt SJ Prio-konto.

Uttaget hade skett i bistron i samband med en resa med SJ Snabbtåg.

Det stämmer att jag hade åkt SJ Snabbtåg den aktuella dagen ( faktiskt 4 tåg ) och att jag hade varit i bistron för att "köpa ut" den mat som ingår i tågresan utan kostnad om man har Årskort Guld.

Vad som troligen hänt är att man istället som normalt för boka uttaget på årskortet  vilket ger 100% rabatt och nollkvitto, har man dragit köpet som poängköp.

Eftersom jag normalt inte får kvitto – kvittot är ju på noll kronor som slängs – så jag har inget kvitto där jag kan se det felaktiga poänguttaget.

Ej heller har jag kvitterat något poängköp så uttagen av priopoängen måste ha skett i bakgrunden när jag tog varorna genom kassan.

Har tidigare varit med om att kassören i bistron frågat om jag skall debitera varorna på priokontot.

Då jag påpekat att varorna har ingår i årskortet har man snabbt svarat "Javisst ja, ursäkta mig" och snabbt slagit in den 100%-iga rabatten.

Att mina inköp utan min vetskap dragits på mitt poängkonto har hänt flera gånger tidigare och då har SJ snabbt återbetalat poängen.

Så jag hoppas att SJ gör samma sak även denna gång.

För hur skall jag kunna bevisa att jag inte har köpt något för mina Priopoäng?

Uppdatering

Tre minuter efter det jag skrev detta inlägg fick jag ett mail om att poängen hade återförts till poängkontot.

Naturligtvis en ren tillfällighet och ibland blir det så.

.

2 svar to “Plötsligt försvann 5.000 priopoäng från mitt SJ Priokonto”

  1. Olle n Says:

    Hej, funderar överhuvudtaget varför man får Priopoång med ”bäst före datum” !! Själv har jag inte möjlighet att utnyttja poängen, på tåg är det ingen mening då ”allt” går på Årskortet! SJ har i min mening missat kundnyttan….

    mvh Olle

    • arskortguldsj Says:

      Nja, av redovisningsskäl måste man nog ha en sista giltighetstid för alla erbjudanden, presenkort och bonusar så att dom inte blir eviga utan kan skrivas av efter en viss tid.

      Sedan kanske man kunde ha lite längre giltighetstid på dom.

      Men det finns ju mycket annat man kan köpa utöver resor och mat för poängen som resor åt andra, biobiljetter, övernattningar mm mm.

Kommentera

