Res med SJ i hela Sverige för endast 95:-

SJ 2000 passerar Katrineholm på väg till Malmö
Res med SJ i hela Sverige för endast 95:- 

Som förmodligen ett led i det kommande priskriget med MTR som i mars drag igång sin trafik och där MTR erbjuder resa Stockholm – Göteborg för 99:- kontrar SJ nu med priset 95:- och då kan man resa i hela Sverige.

Biljetterna delas ut from i dag i resebutikerna och from med imorgon kan man börja boka resorna via SJs hemsida www.sj.se.

Se även Lokförarens blogg: SJs svar: res överallt för 95 spänn

8 svar to “Res med SJ i hela Sverige för endast 95:-”

  1. Kent Says:

    God Jul! Hur stor del av kakan tror du MTR har om några år?

  2. bengt Says:

    Har försökt boka lite olika dagar, men icke!!
    Kan inte hitta någon kampanjkod.
    Känner du till detta?
    / Bengt

  3. Tobias Says:

    Ny meny i första klass då nya logistikpartnern nu har börjat verka ombord på tågen.

    Meny 3 på 536 igår var mycket trevlig…

    Meny 1
    Kyckling med grillad paprika och curry-/limedressing Laxfilé med citronrisotto Dansk chokladkaka

    Meny 2
    Tomatsallad med vitost och citron-/honungsdressing Biff à la Lindström med potatispuré Passionsfruktscheesecake

    Meny 3
    Svartrökt bog med jordärtskocksrisotto Kycklingfilé med dragonkryddat potatismos Kokos- och tranbärskaka

    Meny 4
    Laxsallad Kycklingbröst med svamprisotto Jordgubbsmoussetårta

    Meny 5
    Risonisallad med soltorkad tomat och svamp Köttbullar med potatispuré Skogsbärskaka

    Meny 6
    Pepparlax med rökig sojamajonnäs Pulled pork med BBQ-sås och råstekt potatis Fruktsallad

    Meny 1 Vegetarisk Blodegrapesallad med fänkål och karamelliserade solrosfrön
    Grönsaker i röd curry Chokladboll med dadlar och soygurt

    Meny 2 Vegetarisk Kikärtssallad med curry-/limedressing
    Grönsaker i röd curry Fruktsallad

    Meny 1 Gluten- och laktosfri Pepparlax med rökig sojamajonnäs
    Pulled pork med BBQ-sås och råstekt potatis Chokladboll med dadlar och soygurt

    Meny 2 Gluten- och laktosfri Kyckling och kikärtssallad med curry-/limedressing
    Pulled pork med BBQ-sås och råstekt potatis Fruktsallad

    • arskortguldsj Says:

      Tobias!

      Tack för matsedeln.

      Skall bli spännande att testa det nya utbudet när jag återkommer på spåren runt 15 januari.

      Till dess återkommer jag i särskilt inlägg med mina förhandskommentarer.

      Tar gärna emot bilder på någon av dom nya menyerna.

      /Årskort Guld SJ

  4. UPA Says:

    ÄNTLIGEN ÄNTLIGEN NY MENY!!!!!!! Men Pulled pork igen (menyupplägget före det senaste……)????? 😦 Den var så dj-kla äcklig med stora fettklumpar varje gång jag fick den. Oätlig! Ska bli spännande se hur den ser ut nu. Men annars fantasilöst med fortfarande Biff á la Lindström. Dock skönt att torsken är borta. Har varit med flera gånger då det dels luktade gammal fisk i hela vagnen när den värmdes, dels alla resenärerna med tillval vägrade äta den.

    • arskortguldsj Says:

      UPA,

      Ja, det har dröjt lite längre än vanligt med dom nya menyerna och jag undrade om det verkligen skulle bli några nya menyer överhuvudtaget.

      Nu blev det så och det är bra – mycket bra.

      Mina minnen av pulled prok är lite blandade och även om det snabbt blev populärt är det en fluga som snabbt drog över.

      Själv tycker jag att det på,inner om sönderstekt/kokt mat av den typ man hittar i köttkonserver – och jag tror inte att jag är ensam om detta.

      Lite synd att man återkommer med just denna rätt. Men även om jag och du inte gillar rätten speciellt mycket – kan det faktiskt finnas andra – som gör det. 🙂

      Torsken – och jag älskar fisk i allmänhet och speciellt på tåg – var ett rejält bottennapp och jag hoppas att den inte dyker upp till ytan igen – i alla fall inte i denna skepnad.

      Biff Lindström är för mig synonymt med matbesvikelser på tåg.

      Tror att det finns fler än jag som har samma upplevelser av besvikelse varje gång det är Biff Lindström.

      Inget fel på rätten i sig – men det är en rejält uttjatad rätt som ärvt stjärnstatusen från den forna klassiska inplastade ostmackan som brist på matambition.

      Men jag tror barnen tycker om Biff Lindström – men det är inte så många av dom i 1 klass och som beställer trerätters.

      Men för barnen finns det ju dessutom köttbullar.

      Men 3 rätter av 8 med pulled pork och två färsrätter för barn hoppas man att dom övriga reser sig över mängden.

      Annars får man hoppas att man omprövar vissa menyer . . .

      /Årskort Guld SJ

Kommentera

