Meny 4 – Kycklingbröst med svamprisotto

Meny 4 - Kycklingbröst med svamprisotto ( Foto: Bloggläsare )

Just nu åker jag inte aktivt tåg ( kommer tillbaka på spåren cirka den 15 januari ) men mina tågåkande vänner och läsare av min blogg rapporterar just nu löpande in hur dom nya trerättersmenyerna ser ut och smakar.

Först ut är Meny 4 – Kycklingbröst med svamprisotto som består av

MENY 4
Laxsallad 
Kycklingbröst med svamprisotto 
Jordgubbsmoussetårta

På bilden ovan ser ni hur menyn ser ut.

Hur den smakar vet jag inte men det ger sig som sagt var snart när jag får testa själv.

Men resenären som tog bilden rapporterade inte var inte helt begeistrad.

8 svar to “Meny 4 – Kycklingbröst med svamprisotto”

  1. Jan L Says:

    Men igår var det potatismos till kycklingen, inte risotto. En slästruken tre på min femgradiga skala…

  2. janrem Says:

    Liknar mest geggamoja, ser inte ens aptitligt ut. Vill man inte erbjuda bättre 3-rätters, kan man lika gärna sluta med servicen.

  3. Tobias Says:

    Till Jan L. Observera att det serveras två olika kycklingmenyer. Den ena med mos. Den andra med risotto.

  4. Tobias Says:

    Smakmässing tycker jag nog att rätterna som nu serveras har kommit upp sig ett snäpp, men konsistensmässigt kan man kanske önska sig lite mer. En ombordare berättade att det tydligen råder lite förvirring kring hur länge metallboxen med huvudrätten ska värmas. Ibland levereras den fryst till tågen, då ska den värmas i 28 min. Ibland levereras den upptinad, då ska den värmas i 18 min.
    Så resultatet blir kanske lite instabilt. Fast en ”geggig” risotto kan man väl inte klaga över. Den ska ju vara krämig och ”geggig”.

    • arskortguldsj Says:

      Intressant information som jag tackar för.

      Ja, risotto är redan i sig själv ”geggig” så det är inget fel i sig.

      Sedan kan förstå att många mer upplever hur rätten ser ut och upplevs när man äter den än värdesätter hur den smakar.

      Kroppkakor ser knappast särskilt inbjudande ut men lär enligt uppgift vara gott – ja, tom en läckerhet enligt många – att äta.

Kommentera

