Meny 3 – Kycklingfilé med dragonkryddat potatismos

Meny 3 – Kycklingfilé med dragonkryddat potatismos ( Foto: Bloggläsare )

Vi fortsätter presentationen av dom nya trerättersmenyerna som nu löpande rapporteras in till mig av tågåkande resenärer med Meny 3 – Kycklingfilé med dragonkryddat potatismos.

MENY 3
Svartrökt bog med jordärtskocksrisotto
Kycklingfilé med dragonkryddat potatismos
Kokos- och tranbärskaka

Resenärens intryck var att förrätten var lite "geggig" och att huvudrätten dominerades kanske för mycket av smaken av dragon.

Men jag ser verkligen fram emot att få testa maträtten själv så snart jag återupptar mitt tågresande.

3 svar to “Meny 3 – Kycklingfilé med dragonkryddat potatismos”

  1. Gunnar Says:

    Måste säga att maten som serveras ser oätlig ut. Har åkt mycket tåg 2014 och då såg maten mycket aptitligare ut. Skulle inte betala för maten som serveras 2015.

  2. nils bagelius Says:

    Hej

    Mycket fin sida du bjuder på.

    Sett den tidigare och nu är den verkligen imponerande

    Vill gärna ha ditt mail

    Tips.

    Besök järnvägsklubben i Göteborg som kör i 0 an. Allt självbyggt, stort, intressant. Mängder med modeller som kör på den fina anläggningen. Klubben har lokaler alldeles vid stationen. Du går max 500 meter från stationen

    Jag har just blivit medlem.

    Kör själv i 0 an under julen. Har många tåg lok och vagnar

    Dessutom har jag några vänner som också är tokiga i att åka tåg runt i Sverige och i världen. Kan koppla er samman. De vet massor om tåg och deras historia

    Hör av dig

    nils bagelius
    pensionär , tokig i tåg

    nils.bagelius@telia.com

    • arskortguldsj Says:

      Hej Nils,

      Tack för dom vänliga orden.

      Just nu är jag hemma och editerar en herrans massa videofilm inom ramen för mitt filmföretag ARONIA | Film men kommer att återvända ut på på spåren runt den 15 januari.

      Skulle gärna vilja etablera en kontakt och besöka er fina anläggning i Göteborg vid lämpligt tillfälle.

      Du – och alla andra – är välkomna att kontakta mig på e-postadressen janerik.kaiser@gmail.com.

      Vill du ha mail varje gång jag publicerar ett nytt inlägga kan du antingen – om du själv har ett WordPresskonto – välja ”Följ” överst på sidan.

      Alternativt kan du även följa instruktionen på denna sida Missa inte nya inlägg – Prenumerera.

      Ser fram att höra ifrån dig och alla andra tågintresserade.

      Med Bästa Tåghälsningar
      Jan-Erik Kaiser

Kommentera

