Meny 1: Laxfilé med citronrisotto

Meny 1: Laxfilé med citronrisotto ( Foto: Bloggläsare )

Vi fortsätter presentationerna av SJs trerättersmenyer ( Nya trerättersmenyer på SJs Snabbtåg ) med Laxfilé med citronrisotto.

MENY 1
Kyckling med grillad paprika och curry-/limedressing
Laxfilé med citronrisotto
Dansk chokladkaka

Resenären var inte särskilt imponerad av laxen utan tyckte att den den var hemsk! 

"När jag tog första biten var "underredet" helbrunt och smakade "fiskigt. 

"När jag vände på laxbiten och skar bort nedersta skiktet rakt över, gick den att äta – om än motvilligt. 

Risottot var flottigt och skulle ha en touch av citron (eller var det lime?), som jag inte alls kunde förnimma."

Nu skall i och för sig lax smaka fisk – för lax är trots allt en fisk och ibland kan lax vara lite från.

Skall bli spännande att testa själv för jag är en stor laxfantast ( och lite av kännare vad det gäller denna trevliga fisk – om jag får skryta lite ).

Förrätten – Kyckling med grillad paprika och curry-/limedressing – uppskattades dock rejält av tågresenären.

Skall bli spännande att testa vad JAG tycker om rätten.

Kommentera

