"Härliga tider – strålande tider!"

Var idag i Skövde där solen sken och jag tog mig en tur i den nya fina "tuben" ivrigt påhejad av cityvärdarna som ville att jag skulle kolla på dom fina genomskinliga fönstren.

Skövde C - Den renoverade spårövergången ( röret/tuben )

Nu kan man dessutom fotografera tåg genom dom klara fönstren i den på vintern goa värmen och på sommaren i den säkert kvävande hettan.

X 2000 mot Gteborg anländer från Stockholm/Katrineholm

Och vill man inte fota kan man bara njuta av den fina utsikten.

Från röret har man fin utsikt över spåren

Nästa sak som händer är att man bygger ut bussterminalen med nya angöringspunkter och rastlokal samt fler hållplatser för stadsbussarna.

Bussterminalen som skall byggas ut i nästa steg

Sedan skall man ta tag i själva stationsdelen men cityvärdarna hade ingen info om någon tidplan för detta och det kommande bygget på andra sidan stationen.

SJs numera stänga resebutikslokal saknar fortfarande hyresgäster vilket är lite tråkigt för stängda butikslokaler är lite deprimerande.

Undra om blomlådan med dom värmetåliga växterna som tidigare fanns i röret kommer tillbaka när man är helt klar med renoveringen?

2 svar to “"Härliga tider – strålande tider!"”

  1. Håkan B Says:

    Men frågan vi alla, engagerade, ställer oss är om du fick nån mat på ner- och upp-vägen?
    F.ö. det står i blogghuvudet ”för sjätte året i rad”, dags att uppdatera det?

  2. arskortguldsj Says:

    Skall vara ärlig men jag minns inte riktigt.

    Men fick jag inte mat berodde det på att jag inte hade beställt mat.

    Har dock för mig att jag åt köttbullar på återresan till Stockholm.

    Tack för påminnelsen att texten i blogghuvudet måste uppdaterats. SOm du ser nu har jag fixat det. 🙂

Kommentera

