Den 21 mars åker jag premiärturen med MTR Express

MTR Express

Den 21 mars börjar MTR Express att köra alternativen till SJ på sträckan Stockholm – Göteborg med sina nya tåg från Stadler.

Självfallet har jag bokat premiärturen från Stockholm klockan 08:36 och kommer att dokumentera resan på sedvanligt sätt både före, under och efter.

Åker sedan tillbaka med nästa SJ-tur 12:30.

Självfallet kommer jag att bevaka MTR Express på samma sätt som SJ ( jag har ju ingen bindning till SJ som jag ofta påpekat ).

Jag att vara så relevant och informativ som möjligt både när jag följer upp SJ och MTR och även andra tågoperatörer som är aktiva på den svenska marknaden.

Innan jag reser med premiärturen kommer jag bland annat att göra en jämförelse mellan resevillkoren för dom tydliga konkurrenterna på Sveriges förmodligen mest spännande järnvägssträcka.

Vill ni hänga med på premiärturen så sitter jag på plats 193 och ni är välkomna att ta kontakt.

Min biljett kostade 114:- vilket får anses vara ett hyfsat pris även om det nog är att betrakta som ett introduktionspris.

2015 kommer att bli ett intressant tågår och kanske det mest spännande på länge.

Så häng med på resan genom att följa bloggen.

9 svar to “Den 21 mars åker jag premiärturen med MTR Express”

  1. UPA Says:

    Du betalade väl resan med SJ Prio Mastercard så att Du fick SJ Prio-poäng? 😉

  2. Per Says:

    Längtar till trafikstart. Nu blir det äntligen ordning och reda. Aldrig mer SJ.

  3. Per Says:

    Tack för att du hjälper oss som reser.

  4. Kent Says:

    Hej Per. Hur vet du att allt blir bra med MTR? Tror det blir många fel i början som för alla andra.

  5. Fredskronk Says:

    Lite sen på kanske men skulle inte MTR ingå i resplus?

  6. Tobias Says:

    Även på matsidan väljer MTR att utmana SJ AB. Kalvstekssmörgås med curryremoulade låter himmelskt gott.

    Pontus Frithiof kliver ombord på nya MTR Express

Kommentera

