Vad, var och vad nytt ?

IMG_3122

Ja, det är frågan – Vad, var och vad är nytt?

7 svar to “Vad, var och vad nytt ?”

  1. Robert Says:

    Före detta järnvägsrestaurangen i Katrineholm med nyrestaurerat riksvapen på gaveln?

  2. Robert Says:

    Posten låg nog där tidigare (för säkert hundra år sedan). Trodde restaurangen stängt men där har jag nog fel.

  3. Klas Bringert, TiM Says:

    Hej!
    Vi på TiM söker kontakt med någon som har historiska kunskaper om Katrineholms station. Enligt Jernhusens fastighetsförvaltare ska riksvapnet även bronseras till våren och efter det skulle vi vilja publicera en bild liknande den du tagit ovan under vinjetten ”i tågfönstret” i vår tidning Tillsammans i Mälardalen. Gärna ihop med lite fakta från en initierad resenär. Tacksam för tips!

    PS. Harrys finns kvar i stationshuset. Jag vet, för jag har mitt kontor ovanpå restaurangen och passerar deras entré på väg in: http://www.harrys.se/katrineholm/

    • arskortguldsj Says:

      Hej,

      Tack för din trevliga kommentar och information om riksvapnet och Harrys.

      Några tips för att få veta mera om Katrineholms station är att titta på den historiska skylt som sitter till häger om TIM-automaterna om stationen ( eller om det är till vänster om Pressbyrån – jag är lite osäker ) som har info om stationen.

      Där kan du säkert få lite uppslag på vem som kan veta mera.

      Sedan kan du gå in på Turistbyrån i stationshuset och tala med personalen som jag vet känner till en hel del om stationen.

      Skulle du inte komma fram denna väg så kan jag hjälpa mig ytterligare men ta i så fall kontakt med mig via mail till arskortguld.sj@gmail.com så fixar jag fler kontakter.

      Lycka till!

      /Årskort Guld SJ

      • kryssklasse Says:

        Tack! Har pratat med mina tidigare SJ-kollegor Birgitta och Anna-Lena på Turistbyrån samt läst på skylten, men om det finns någon initierad expert bland bloggens läsare mottages fler tips tacksamt. Är ju alltid roligt att träffa och porträttera människor med specialintressen…

Kommentera

