ÅKGSJs besök i Säter uppmärksammas i dagspressen

Skärmklipp

Mitt besök för en tid sedan i Säter där jag noterade brister i skyltning och den stängda väntsalen har uppmärksammats i i lokala medier.

Annonsbladet som är en gratistidning för Dalarna har skrivit en artikel om mitt besök på stationen ( Säters station får kritik av guldkortsresenär )

Kul att mina resor och min blogg uppmärksammas på detta sätt.

4 svar to “ÅKGSJs besök i Säter uppmärksammas i dagspressen”

  1. Kent Says:

    Hej! Vad tror du om MTR? Flipp eller flopp? Tack fr en bra blogg.

    • arskortguldsj Says:

      Först tack för att du uppskattar bloggen.

      Jag tror att MTR kommer att lyckas av följande skäl:

      – Det finns en efterfrågan hos kunderna om en annan tågoperatör än SJ.

      – Det finns resenärer till bägge operatörerna SJ och MTR ( dock viss brist på spår )

      – MTR kan köra tåg och har visat det på flera ställen i världen och även i Sverige.

      – MTR är uthålligt och har bestämt sig för att ta en plats på den svenska tågmarknaden som en språngbräda till att etablera sig på andra avreglerade marknader i Europa.

      – Även om MTR kommer att göra ett och annat misstag ( vilket kunderna kommer att förlåta och kanske en eller flera omstarter så kommer man att till slut att etablera sig i Sverige – och tjäna pengar.

  2. Kent Says:

    Tack för ett bra svar. Håller med dig. Önskar dig fortsatt trevligt resande. Läser bloggen så ofta jag kan. Tack.

Kommentera

