Kompensationen som kom bort

img_6990003_thumb

Den 30 slutar SJ med att servera den stora frukosten som bland annat ingår i Årskort Guld.

I samband med detta utlovade SJ att man kommer att kompensera årskortskunderna för detta men någon kompensation har inte kommit.

Att en leverantör måste ändra i sitt erbjudande under gällande avtal är något man får leva med och acceptera – speciellt om man snabbt kompenserar för detta.

Viktigt är att man berättar om kompensationen i samband förändringen så att man direkt motverka den initiala intrycket av försämrig.

"Tyvärr måste vi sluta med produkten X men kommer att ersätta den med produkten Y. Som befintlig kund kommer vi att kompensera dig med Z och hoppas att du är nöjd och kommer att fortsätta hos oss som kund".

Nu kommer det säkert ersättning förr eller senare.

Men genom att att inte kompensera direkt kommer man bara ihåg försämringen och besvikelsen över denna.

När sedan kompensationen till sist kommer återuppväcks känslan av besvikelse både över försämringen – men dessutom att man inte kompenserade på direkten – dvs man blev inte sedd som kund.

Kanske ingen stor sak – men varför inte göra rätt från början?

Men var är kompensationen?

Uppdatering!

SJ har kontaktat mig och uppger att man sökt mig men inte fått tag i mig.

Ärendet är därmed avslutat och absolut ingen skugga på SJ i detta ärende.

2 svar to “Kompensationen som kom bort”

  1. Karl-Gunnar Says:

    Det är nog riktigt att SJ sökt dig. Jag såg att dom försökt ringa mig flera gånger också men tyvärr kunde jag inte svara då. Då fick jag mail där de frågade efter bankkonto för att sätta in kompensation på.
    Att frukosten försämras kan jag bara beklaga, men de har definitivt hanterat kompensationen korrekt.

    • arskortguldsj Says:

      Jag vet nu vad som hände och det blev lite fel vilket inte är någon stor grej.

      Det lite lustiga är att jag av ren tillfällighet senare idag träffade på tåget den SJ-person som läste om mina problem på bloggen och som drog i några trådar internt så att knuten löste sig.

      Men som sagt var – allt löste sig väldigt snabbt och smidigt.

Kommentera

