Varför står burken här ?

Varför står burken här?

Har noterat att denna burk med lite prylar/skrot/skräp har stått i alla fall en vecka mellan spår 12 och 13.

Men säkerligen är "burken" kopplat till rälsbitarna som ligger och "skräpar" bredvid.

Och varför ligger det rälsbitar på banvallen?

För en järnvägsamatör som jag är burken och rälsbitarna ett stort mysterium.

Men för mina kunniga läsare är det säkert lika vardagligt som en trerätters är för författaren.

5 svar to “Varför står burken här ?”

  1. Olof Samuelsson Says:

    Står själv på andra sidan av spåret i den senare bilden och även jag tyckte det var märkligt att hinken och lådan stod där:)

    • arskortguldsj Says:

      Kul att du är med på bilden.

      Det är faktiskt inte alls ovanligt att mina läsare ser sig själv på mina bilder.

      Å andra sidan har vi detta med tågresande gemensamt så det är kanske inte så osannolikt

  2. LM Jogbäck Says:

    Är det en sådan här burk kanske? Thermitsvets 1

  3. Martin Says:

    Ja, det är någon som varit ute och arbetat i spåret. När arbetet är färdigt är antagligen bitarna och spannen för varma att ta med sig, så man glömmer dom på platsen och kör hem…

Kommentera

