Ny frukost i 1 klass på SJs tåg

Foto: Pia Berglund

Idag serverar SJ en förstärkt frukost i 1 klass på SJs Snabbtåg.

Jag kommer att testa den nya frukosten.

Men innan dess bjuder jag på en bild som tagits av Pia Berglund – en nöjd frukostresenär.

3 svar to “Ny frukost i 1 klass på SJs tåg”

  1. Olof Antonsson Says:

    Tycker att den ser jättegod och framför allt verkar vara av hög kvalitet, tror dock att t ex undertecknad skulle behöva köpa två förpackningar för att bli mätt.

  2. Kevin Says:

    En sak vill jag framföra med bestämdhet och det är det att denna frukost kräver mycket engångsembalage/bestick jämfört med den tidigare förstärkta som hade porsin.

    Frukosten på SJ har nu blivit mer omiljövänligt vilket jag tycker är surt!

  3. Tobias Says:

    #Kevin

    Det rörde sig väl i snitt om högst 5-10 resenärer per morgontåg som hade stor frukost, så jag förstår inte ditt resonemang kring att det blivit mer ”omiljövänligt”.

    Emballaget, bestick och förpackningarna är nedbrytbara, gjorda i bambu, majsstärkelse och papper.

Kommentera

