Succé för SJs nya frukost i 1 klass

SJs nya frukost i 1 klass succé
SJs nya frukost i 1 klass succé ( surdegsbrödet ej i bild )

Den 30 mars bytte SJ ut den lilla frukosten som serveras alla 1 klassresenärer på SJs Snabbtåg till en mer omfattande och rejäl variant som verkligen är mättande.

Allt levereras i en box och innehåller

– Färskpressad apelsinjuice
– Ekologisk yoghurt
– Ekologisk och KRAV-märkt müsli från Saltå Kvarn
– Surdegsbröd/rågbröd
– Ekologisk Bregott
– Ost och grönsak
– Skinka
– Chokladbit
– Kaffe eller te

Allt är väldigt gott och rikligt så man blir verkligen mätt av den nya frukosten.

Resenärer som reser i 2 klass kan förbeställa den nya frukosten som även finns att köpa i bistron.

En gluten/laktosfri och vegetarisk variant kan beställas genom att kontakta SJs kundtjänst.

Den tidigare Stora Frukosten som bla ingick i Årskort Guld finns inte längre kvar men resenärerna med Årskort Guld har kompenserats för detta.

Har åkt några vänder med tidiga tåg och resenärerna jag pratade med var väldigt nöjda med den nya frukosten – även om den frysta juicen i några fall var lite väl kall ( och hård ).

Betyget blir 5 gafflar av 5 möjliga främst för den färskpressade juicen och priset – igår i 1 klassbiljetten.

Så morgontidiga resenärer i 1 klass på SJ Snabbtåg är att gratulera – Dom har fått en ny och förmodligen järnvägssveriges bästa frukost – som dessutom ingår i biljettpriset.

9 svar to “Succé för SJs nya frukost i 1 klass”

  1. Jonatan Gonte Kindh Says:

    Wow. Inte för att vara sån, men numera jublar jag av förvåning varje gång SJ levererar en nyhet som faktiskt är bra! 😉

    Nu rör jag mig sällan i förstaklass och snålar oftast på bistrobesöken, men möjligheten uppskattas iaf…

    • arskortguldsj Says:

      Men passa på att åka 1 klass när det är erbjudanden. Och ibland är det inte heller så mycket dyrare och även lika billigt eller billigare än 2 klass förekommer.

  2. zefertzegrg Says:

    April april?

  3. UPA Says:

    Har åkt tre olika dagar och juicen har varit heldjupfryst = odrickbar varje gång. Proffsigt? Och den går långt ifrån upp till den härliga Stora Frukostbrickan som dessutom var mer miljövänlig!!!

  4. jocke Says:

    Förstår inte hur man lyckas leverera fryst juice när övriga produkter är färskvaror. För det är väl inte opastöriserad juice?

  5. Ola Zackrisson Says:

    Jag är inte imponerad. Det blir tummen ned. Att sitta med ett berg av engångsförpackningar på bordet efter aväten frukost ger ingen premiumkänsla. Saknar möjligheten att få stor frukost serverad på bricka med porslinsskålar.

  6. Tobias Says:

    Som utlovat vid introduktionen av nya frukosten, att innehållet ska bytas ut med jämna mellanrum, så byts på måndag skinkan ut mot ägg och kaviar. Även surdegsbullen byts ut mot ett kuvertbröd.

    • Jan-Erik Kaiser Says:

      Enligt uppgift har man bytt ut brownisarna i buffén till små chokladbitar.

      Om detta är tillfälligt eller ett mera långsiktigt byte är oklart men detta kommer om inte annat att framgå efter en tid. 🙂

  7. Anne Mari Says:

    Bytet till ägg blev min glutenfria tillvaros räddning!

    Helt ok frukost men jag skulle vilja kunna välja vad jag vill ha – inte minst ur ett miljöperspektiv – idag åt jag yoghurten, ägget, kalles kaviar, den lilla körsbärstomaten och tog inget av det nybakade brödet. Resten (musli, bröd, smör, juice, chokladbit) slängde jag för jag behöver inte så mycket som 700 kcal till frukost en dag när jag inte tränar (nästan halva mitt dagsbehov)

Kommentera

