Fredag och SJs lounge stängd – och ingen skyltning

IMG_5531

Tog mig in till Stockholm C i god tid för mitt tågs avgång för att njuta av en fika och tidning i lugn och ro i SJs lounge – men den var stängd.

Inte heller fanns det någon skylt om detta.

Trodde först att jag fått hjärnsläpp och att det var lördag men det var ju en vanlig fredag en lite halvdålig vårdag.

Men loungen var stängd och perrongen var fullsmockad med 1 klassresenärer som hade köpt biljett med tillgång till SJs lounge men inte kunde dom utnyttja det en vanlig vardag.

IMG_5535

Åkte ut till Arlanda för att kolla och där var loungerna öppna – det var ju fredag.

Märkligt måste jag säga – och varför hade man inte ens en liten skylt som berättade att det var stängt?

Ett svar to “Fredag och SJs lounge stängd – och ingen skyltning”

  1. arskortguldsj Says:

    Kommentar:

    Under min tid som frekvent tågresenär har jag inspirerat SJ till att ha öppet loungerna på sommaren, helgerna och tidiga morgnar.

    Allt detta som har nu hänt så jag misstänker att detta lilla snedsprång är en engångshändelse som inte kommer att upprepas.

    Just tillgång till lounger är ett av SJs argument i kampen med MTR Express om resenärerna.

    Att SJ val att stänga loungerna på en av dom stora resdagarna då man i stort sett sålt slut 1 klass på snabbtågen är nog inte så förståndigt och säkert något som MTR Express noterat.

    Jag vet att det inte är synd om mig men just denna resdag – och jag hade faktiskt aktivt valt fredagen för mitt resande i Stockholmsområdet för att ha tillgång till loungen – var det ont om sittplatser, inga arbetsplatser för datorn och inte ett enda eluttag att ladda datorn på Stockholm C!

    ( Åkte ut till Luftfartverkets Arlanda C för att arbeta och ladda datorn men alla kan inte göra det )

    /Årskort Guld SJ
    ( Fritidsresenär – året runt )

Kommentera

