Frieri på spår 10

Idag kom jag in till Stockholm C med SJ Regional (X40) från Arlanda till spår 10 dvs det spår som man når direkt från stora väntsalen.

Där stod ett antal ungdomar med paraplyer i en halvcirkel och väntade på någon eller några som skulle komma ut på perrongen.

Dom som skulle komma var en ung grabb och hans flickvän och dom som väntade på paret var kompisar till grabben och på paraplyerna stod det "Will you marry me?" ( Vill du gifta dig med mig? )

Tanken var att när paret skulle komma ut på perrongen så skulle kompisarna slå upp sina paraplyer och frieriet kunde börja.

Jag tog några bilder och slog sedan om min DSLR Canon 700D till video och började filma.

( Att filma med en DSLR är lite knepigt pga av det korta skärpedjupet och jag ångade att jag inte hade med min videokamera Canon Legria G25 som jag brukar ).

Tiden gick men ingenting hände men jag fortsatte att filma medan avgången för tåget började närma sig.

Plötsligt ropade någon att där kommer dom – och då kom dom rusande från ett försenat tåg norrifrån från spår 8 och hoppade in i sista dörren på tåget.

innan dörrarna slog igen hann kompisarna slå ut sina parapalyer och jag följde med brudparet in i tåget och filmade frieriet så gått det gick i det kaos som uppstod.

När det lugnat ned sig fick jag bra filmbilder och stillbilder och en liten intervju med som lyckliga tu. Den unga damen var stormlycklig över grabbens frieri och hon visade stolt ringen hon hade fått.

Dom unga tu insåg att dom hade haft tur att möta fotografen som lyckades fånga både det som hände på perrongen och fortsättningen inne på tåget.

Den lilla filmen och bilderna får bli min bröllopspresent till dom och även ni får säkert se den – efter det att dom godkänt den.

2 svar to “Frieri på spår 10”

  1. Björn Eriksson Says:

    Var paret svenska? Man undrar i så fall varför de skrev på engelska?

Kommentera

