ÅKGSJ på resa med rikstäckande tidning nästa vecka

Nästa vecka kommer jag att resa med en reporter och e fotograf/filmare från en rikstäckande svensk tidning som vill ta del av en frekvent tågresenärs erfarenheter av att åka tåg i Sverige.

Kul att kunna ställa upp och berätta och dela med mig av resor inte bara med SJ utan även dom andra tågoperatörena i Sverige.

4 svar to “ÅKGSJ på resa med rikstäckande tidning nästa vecka”

  1. Per Says:

    Tack för att du sprider glädjen i att åka tåg. SJ borde belöna dig med ett pris och gratis årskort.

    • arskortguldsj Says:

      Tack!

      Men jag betalar mer än gärna korten själv för att kunna vara oberoende vilket är lite av poängen men bloggen.

      Då kan jag komma med både ros och ris beroende på omständigheterna utan någon annan baktanke.

      Jag har inte heller någon egen agenda än att berätta och tipsa både resenärer och operatörer om vad jag upplever som resenär och inspirera till eventuell förbättringar.

      I ett av dom senaste inläggen är jag kritisk till SJs val att stänga sina lounger en vanlig fredag med stort resande samtidigt som jag berömmer dom för att dom försett även regionaltågen med hjärtstartare.

      Jag berömmer MTR Express för sin trevliga personal samtidigt som är väldigt tveksam till att man inte har pappershanddukar på toaletterna utan tämligen opraktiska och dåligt fungerade värmefläktar.

      Och årskortet kostar ju egentligen ingenting – jag får trots allt en väldans massa resor för pengarna.🙂

  2. Tobias Says:

    #Per . Det är väl det som är hela grejen, att Kaiser själv betalar sitt årskort och övriga resor och därmed kan vara neutral / oberoende i sina kommentarer och just därför inte bör ta emot några gåvor. Och just därför som i allafall jag uppskattar att läsa bloggen.

Kommentera

