Skinka ut och ägg och kaviar in

Skinka ut och ägg och kaviar in
Bild: Bloggläsare

Redan efter en kort tid har SJ ändrat i frukosten på sina snabbtåg.

Tidigare var frukosten något som i princip var gjutet i sten och den stora frukosten var i stort sett oförändrad under hela den tid jag åkt tåg.

Enda förändringen var att man bytte ut blåbären mot hallon i yoghurten.

Men nu har man i den för alla i 1 klass gemensamma frukosten bytt ut bytt ut skinkan mot ägg och kaviar – säkert uppskattad av många.

Samtidigt sparar man in en plastförpackning vilket säkert är bra för miljön.

Samtidigt har Blå Tåget infört förbeställd frukost – men mera om detta senare.

3 svar to “Skinka ut och ägg och kaviar in”

  1. Tobias Says:

    Annat matnyttigt…

    Det blir after-work i bistron på utvalda tåg från 4 juni ( har varit under test några veckor ).

    20% rabatt på vin och öl, lantbröd och räkmackan. Dessutom musik från en unik Spotify-lista.

    Afterwork- erbjudandet kommer gälla på följande avgångar varje torsdag och fredag med start torsdagen den 4 juni:
    439, 441, 443, 445, 407 (endast torsdagar), 440, 442, 539, 541, 544.

    • arskortguldsj Says:

      Jag träffade på detta häromdagen och blev lite förvirrad för jag kände inte till att man lanserat upplägget.

      Men nu förstår jag att det var frågan om ett test som jag träffade på.

      Kul upplägg . . .

    • arskortguldsj Says:

      Träffade också på en mexikansk vegetarisk wrap med spännande smak som jag testat flera gånger och som jag verkligen gillar.

Kommentera

