Norwegian – Kan ni hjälpa mig att komma till Oslo?

Norwegian.com

Hej Norwegian!

Jag har bokat en biljett med SJs snabbtåg ( premiärturen den 10 augusti faktiskt ) Stockholm – Oslo som skulle ge mig 6,5 timmar i Norges vackra huvudstad och kanske besöka operan, Karl Johan och rent utav kanske Holmenkollen.

Nu har SJ tvingats ställa in sin snabbtågssatsning på Oslo och med sedvanliga loktåg blir det maximalt tid för en snabbtur ned till Operan.

Så nu undrar jag om ni på Norwegian kan ta över min SJ-biljett så jag kan få en dag i Oslo som jag planerat och betalat för?

Jag kan ta mig ut till Arlanda på årskortet men sedan behöver jag er hjälp.

För har jag bokat Oslo den 10 augusti vill jag gärna komma och hälsa på.

7 svar to “Norwegian – Kan ni hjälpa mig att komma till Oslo?”

  1. Staffan Sävenfjord Says:

    Enligt uppgift i Postvagnen i går kväll från normalt välunderrättad källa har SJ backat på beslutet. De nämnda banarbetena börjar nämligen inte förrän sommaren 2016 och fram till dess.
    http://www.postvagnen.com/forum/index.php?id=931209
    Det tar dock ett par dagar innan tågen dyker upp i bokningen igen.

    Antagligen har SJ insett att deras argument för att inte starta trafiken var milt sagt ihåliga. Till sommaren 2016 kanske man kan skylla på dålig beläggning för att lägga ned trafiken eller också få Jernbaneverket med på en anpassning så att bara ett tåg mitt på dagen i varje riktning behöver bussas mellan Oslo och Kongsvinger och vice versa.

  2. Staffan Sävenfjord Says:

    Tyvärr skall man inte tro på det som är för bra för att vara sant. Det blir tåg Stockholm-Oslo även från augusti 2015 men det blir inte X 2000 utan en fortsättning på dagens upplägg med lok och vagnar.

  3. Staffan Sävenfjord Says:

    Det skall vara så att SJ har bestämt sig för att köra tågtrafik Stockholm-Oslo från augusti 2015 men inte ännu om det skall bli loktåg eller X 2000. Så ännu finns det hopp…

    • arskortguldsj Says:

      Tror inte det blir X2000 till Oslo och jag tänker så här:

      Det tar minst ett år att etablera ett nytt trafikkoncept på marknaden.

      Att lansera snabbtåg till Oslo under ett år och sedan köra loktåg igen i två år är bara att kasta pengar i sjön.

      Hur gärna jag ändå vill åka X2000 till Oslo tror jag inte att det blir av denna gång.

      Men för en gång skulle skulle jag bli väldigt glad – om jag har fel.

Kommentera

