ÅKGSJs bokningsproblem lösta

X2000 passerar Katrineholm på väg till Malmö

Kan berätta att de bokningsproblem som plågade mig för en tid sedan nu är lösta och det sedan en tid tillbaka. ( Nytt stoppande fel när jag skall boka biljett hos SJ )

Vad som hände var att det skapades dubbelbokningar vilket gav mig dubbla platser på tex regionaltåg  ( vilket man kunde leva med ) men inte kunde boka tex snabbtåg gick det inte då det där finns spärr för dubbelbokningar.

Jag felanmälde bokningsproblemen men fick fick faktiskt ingen respons och inte ens ett ärendenummer.

Men efter en månad var problemet löst vilket jag trots allt får vara nöjd med – förra gången tog det nio månader vilket dock SJ kompenserade mig för.

Så nu sedan någon månad tillbaka fungerar bokningen utan några som helst problem.

2 svar to “ÅKGSJs bokningsproblem lösta”

  1. Petter Ulander Says:

    Testa att boka en resa med snabbtåg från Sundsvall-stockholm kl 18.00, med mobilappen… Det går inte då den per automatik lägger in en trerättersmeny.

    Om du inte redan känner till det så går det inte att boka trerätters från Sundsvall till Stockholm på avgångar som startat i Umeå. Vi som betalar fullpris för våra årskort och bor i Sundsvall får alltså inte samma service som i övriga sverige…

    Men problemet i bokningsappen är att det kommer ett felmeddelande som säger att tillvalet inte är giltigt. Men det finns inget sätt att välja bort det. Så om bokningen är stängd för dagen får man boka en 2:a klassbiljett för att få åka med….

    Med vänlig hälsning

    Petter Ulander (Årskortsresenär från Sundsvall sedan 10 år….)

    • arskortguldsj Says:

      ”Testa att boka en resa med snabbtåg från Sundsvall-stockholm kl 18.00, med mobilappen… Det går inte då den per automatik lägger in en trerättersmeny.”

      – Förstår tyvärr inte riktigt problemet med trerättermenyerna. Kan du förklara närmare?🙂

      ”Om du inte redan känner till det så går det inte att boka trerätters från Sundsvall till Stockholm på avgångar som startat i Umeå. Vi som betalar fullpris för våra årskort och bor i Sundsvall får alltså inte samma service som i övriga sverige…”

      Ja, jag känner till det och har haft det uppe med SJ men inte fått något riktigt bra svar.

      – Har du tagit upp det med SJ och vad fick du i så fall som svar?

      ”Men problemet i bokningsappen är att det kommer ett felmeddelande som säger att tillvalet inte är giltigt. Men det finns inget sätt att välja bort det. Så om bokningen är stängd för dagen får man boka en 2:a klassbiljett för att få åka med….”

      Nu bokar jag nästa uteslutande via datorn och då får jag upp trerättersmeny som förslag men när jag går vidare till nästa steg i bokningen får jag felmeddelande att tillvalet inte finns.

      Då kan jag välja bort menyn och fortsätta bokningen.

      – Det kan vara samma problem som ger en lite annorlunda yttring i mobilappen?

Kommentera

