SJ 3000 på villovägar

Felaktig skyltning på SJ 3000

Sedan ett år tillbaka är det fel på skyltningen på SJs snabbtåg  SJ 3000 på väg mot Karlstad.

När man närmar sig Katrineholm visar skyltarna regelmässigt “Södertälje Syd”.

Dessutom visas på skyltarna när man just närmar sig Södertälje Syd att man uppmanas behålla biljetten för att den behövs när man går av vid stationen.

Att det kan bli fel är kanske inte så märkvärdigt – men att det inte är åtgärdat under ett års tid är trots allt lite underligt.

3 svar to “SJ 3000 på villovägar”

  1. Tobias Says:

    Vad jag förstår, så väljer lokföraren tågnr i info-systemet inför varje avgång från utgångsstation.

    Hen kan också lägga in xtra info, eller välja info från standardformulär kring annat. Det kanske är gammalt som ligger kvar?

    Säg det till ombordaren nästa gång, så kan vederbörande kanske lämna vidare till föraren..?

  2. Jonatan Gonte Kindh Says:

    Påminner mig att jag någon vaknade till ordentligt från mitt halvslumrande resande på ett sent regionaltåg Göteborg-Skövde, när det plötsligt kom utropet: Nästa station Abisko-nånting (östra?).

    Strax därefter kom ett manuellt utrop om att maskinen hade fel, nästa station Stenstorp. Ett tag undrade jag hur länge jag slumrat egentligen.😛

Kommentera

