"Men konduktören kom inte med tåget!"

"Så här visslar man avgång"

Hade häromdagen sällskap med 1 mamma och två små barn på Karlstadståget och när jag skulle av i Katrineholm berättade den trevliga ombordaren att dom två barnen hade blivit upprörda när dom såg "konduktören" ute på perrongen i Stockholm när tåget avgick.

– "Men konduktören kom inte med tåget!"

Vad dom små tågresenärerna inte visste var ju att "konduktören" var den sista att gå ombord efter det att alla övriga dörrar hade stängts.

Så vid nästa stopp i Katrineholm fick dom små tågresenärerna följa med ut på perrongen och se hur avgångssignalering sker och tillsammans med ombordaren vara dom sista att gå ombord efter det alla visslat avgång i visselpipan.

Det blev några fina bilder där jag bjuder på en.

Det var några verkligen nöjda ( och lugnade ) små tågresenärer som fortsatte vidare mot Karlstad – efter att fått avgångssignalera ett riktigt tåg.

( Fotografering skedde efter det jag begärt och fått tillstånd – Jag fotograferar ju annars inte tågpersonal på mina resor )

3 svar to “"Men konduktören kom inte med tåget!"”

  1. Lillemor Carlsson Says:

    Vad härligt, precis som det ska vara när resandet är som bäst! Det behövs fler ombordare som tar till sig barnen och låter dem vara med och se och lära. De här barnen fick en upplevelse att minnas och jag hoppas att de dessutom blev försedda med egna barnbiljetter.
    Själv saknar jag tågmiljön massor…..

  2. Kalle Says:

    Det här är ett proffs! Detta hoppas jag att vederbörande chef är mycket medveten om och lyfter det mycket goda föredömet!

  3. Béatrice Karjalainen Says:

    Vilken fin handling. Kundservice när det är som bäst.

Kommentera

