Fullt ös på Uppsala C

Jag har tidigare skrivit om att det nästan alltid finns en “musikant” i spårundergången på Uppsala C som inte alltid har dom allra bästa förutsättningarna.

Vid många tillfällen har det mest varit oljud men när jag passerade platsen i samband med kuturnatten och fann en alldeles underbar slagverkare – eller egentligen två – som spelade trummor så hela spårundergången gungade.

Folk dansade vilt och lådan för bidrag fylldes hela tiden med sedlar av tacksamma lyssnare.

Själv var jag på väg hem efter att hållit föredrag om mitt tågresande i Marielund och filmat Lennakatten så jag hade min kamerautrustning på mig i ryggsäcken.

Tog snabbt fram min GoProkamera och ljudinspelare och fångade ett av numren innan mitt regionaltåg in till Stockholm skulle avgå.

Så passa på att för en gång skull – njuta av musikanterna i spårundergången vid Uppsala C.

6 svar to “Fullt ös på Uppsala C”

  1. Martin Says:

    Det är samma lirare som brukar köra mitt emot Åhléns City på Drottninggatan i Stockholm.

    Gillar man sånt här fast vill ha lite jazzigare/funkigare så är de här kanske åt rätt håll:

  2. Simon Says:

    Vill bara säga att nattåget till/från Narvik har fått en ny tidtabell (i alla fall kring påsk nästa år) så då kan man åka från Stockholm och ända upp till Narvik och hinna med nästa tåg tillbaka med nästan 3 timmars marginal!

    Ser fram emot eventuella blogginlägg med vackra kort från oftenbanan🙂

  3. Simon Says:

    Eller ja, det var faktiskt ganska precis 3 timmar!

  4. Simon Says:

    Och efter närmare undersökning så börjar den gälla iaf runt jul.

Kommentera

