Brownien ut och chokladmuffinsen in

Brownien ut och chokladmuffinsen in

Efter att åkt med i 1 klass på SJs snabbtåg i ett par åker nu den lilla lite kompakta och inte så sällan chokladbrownien ut och ersätt med en lite mer fluffig chokladmuffins i uppdukade buffén.

Fast helt har chokladbrownien försvunnit för den finns kvar på en del tåg och inte så sällan kan man njuta av bägge eller i alla fall välja just sin favorit.

Men för min del blir det alltid en chokladmuffins om den finns.

Och gör den inte det så finns det en extramaffig variant med chokladbitar i bistron.

Visserligen en kaloribomb som man  kan unna sig om man tillbringat förmiddagen på gymmet.

4 svar to “Brownien ut och chokladmuffinsen in”

  1. Simon Says:

    Nu pker väl jag inte 1:a klass så ofta men jag föredrar nog en brownie men såklart, kul med variation.

  2. jocke Says:

    Åt en chockladmuffin i bistron en gång och den var en besvikelse. Men kan vart så att jag prickade in en kvalitetsmiss eller att mina smaklökar strejkade den dagen. Men tyckte det var dåligt med kakao

    • arskortguldsj Says:

      Nu har vi alla olika preferenser men jag är barnsligt förtjust i den chokladmuffins som finns att köpa i bistron.

      Tyvärr är den lite för energirik så man får ta det lite försiktigt.

      Men även den med sylt av något slag är super.

Kommentera

