TEST: Mexikansk köttgryta

TEST: Mexikansk köttgryta

I bistron på SJ Snabbtåg och SJ OC-tåg serveras sedan en tid tillbaka en mexikansk köttgryta med ris.

Jag är inte så där jätteroad av grytor på tåg eller restauranger så jag har inte provat den för andra rätter som jag gillar bättre.

Jag har dock hört att grytan skall vara god så idag testade jag rätten på två resor och blev glatt överraskad för den var väldigt god.

Smaken var rejäl och köttet väldigt gott tillsammans med det gula riset.

Betyget blev 4 välförtjänta gafflar av 5 möjliga.

Och det blir förhoppningsvis fler mexikanska köttgrytor innan man inom kort byter ut bistrosortimentet.

6 svar to “TEST: Mexikansk köttgryta”

  1. Simon Says:

    Ja, varför inte testa, tack än en gång för inlägget🙂

  2. Tobias Says:

    Trevligt initiativ och information enligt länken, men varför är det en bild på en 3-rätters med varm mat? Är inte marknadsavdelningen informerade att det nu är kall rätt som gäller?

    http://www.travelnews.se/bloggar/redaktionsbloggen

    • arskortguldsj Says:

      Bra idé!

      Har dock aldrig fått något sådant mail trots mina omfattande mängd resor.

      Men som sagt var – det vore bra om mailet var uppdaterat med dom senaste produktförändringarna.

  3. Tobias Says:

    Halva priset idag för alla glada och höstlovslediga barn och vuxna på tåget jag valde hem, på mexikanska köttgrytan och köttbullar ( lagren ska nog tömmas inför nya sortimentet den 4 november ), som, vad jag fick höra, bland annat ( i första omgången ) kommer bestå av en fräsch sallad som bas, tillsammans med tillbehör/komplement i form av oumph, räkor, kycklingspett, vegetarisk gryta, ris och lite annat i portionsförpackningar. Vid sidan av detta några utvalda varmrätter, fräscha vegetariska wraps, smörrebröd, färskpressade juicer och smoothies. Samtidigt blir det ”ny” kaffebuffé i First och nytt tilltugg i loungerna. Spännande!

Kommentera

