MTR Express ute i god tid med påminnelse och SMS-biljett

MTR Express inför avfärd till Göteborg

Som jag har berättat i ett annat inlägg skall jag åka Första klass Plus till Göteborg med MTR Express med dubbla platser, mat serverad vid min(a) plats(er) och taxirundtur den 10 november dvs om 15 dagar.

Fick idag både påminnelse via e-post och SMS-biljett för resan vilket är drygt två veckor innan jag skall åka.

SJ skickar ut sina SMS-biljetter tidigast 24 timmar innan avresa vilket jag tycker är lämplig framförhållning så att SMS-et inte försvinner i floden av andra mer eller mindre betydelsefulla SMS som kommer in efteråt.

Även tandis skickar ut sina påminnelser 24 timmar innan man skall dit och njuta av turboborren.

Är det bara jag som tycker att 15 dagars framförhållning för påminnelse och SMS-biljett inte är så där himla behändigt?

5 svar to “MTR Express ute i god tid med påminnelse och SMS-biljett”

  1. Jonas T Says:

    Jag kan bara hålla med dig, det är alldeles för lång tid i förväg. Ska begå min MTR Express-debut 18 november och fick min Plus-biljett och påminnelsemail igår eftermiddag…

  2. Lasse Says:

    MTR Express skriver vid bokningen att man får SMS-påminnelsen 24 timmar innan resan. Men den behövs inte som biljett. Man anger namn vid bokningen, så det räcker med legitimation. Och jag har inte ens behövt visa det, utan bara bekräfta mitt namn, som konduktören redan vet. Förutsätter förstås att man sitter på sin bokade plats.

  3. arskortguldsj Says:

    ”MTR Express skriver vid bokningen att man får SMS-påminnelsen 24 timmar innan resan.”

    Det var detta jag reagerade för när jag fick min påminnelse/SMS-biljett 15 dagar innan avresa att det eventuellt skulle vara fel med min bokning.

    Men när jag kollade så visade det sig att bokningen var korrekt och rätt dag.

    Men det är lite förvirrande att få biljetten så tidigt när man skall få den först 24 timmar innan.

  4. Lasse Says:

    Håller med. Dessutom så är det ju i SMS:et man kollar vilken vagn/dörr och vilket platsnummer som gäller.

  5. jocke Says:

    Känns ut till att var onödigt tidigt och speciellt om man åker mycket. Folk kommer bli förvirrade. Vet man inte om att man ska resa två veckor i förväg eller vid bokningstillfället skrev inte det i kalendern. Då är det mejlet fort glömt.

    24h innan är rimligt på SMS-biljett eller platsinfo. Kanske ett mail en vecka innan.Hade varit bra om man kan avboka/justera påminnelse vid bokning eller på sitt konto

Kommentera

