SJ lanserar ett helt nytt bistrosortiment

SJs lanserar ett helt nytt bistrosortiment

SJ bytte igår ut hela bistrosortimentet och enligt förhandsuppgifterna skulle det vara ett lyft jämfört med tidigare.

Nu tycker jag att även det gamla sortimentet var riktigt bra ( grönsaksgrytan och den mexikanska köttgrytan var mina favoriter ) men det är alltid kul med förändringar.

Åkte under dagen med ett antal tåg och kollade runt och provade på en del av av varorna lite mera på slump.

Allt skall vara kravmärkt – även godiset – och det är säkert bra.

Även om jag inte så sällan varit hård mot vissa företeelser vad det gäller SJs tågmat och senast okynnet att ta bort den varma maten i 1 klass men jag har alltid sagt att SJ varit modig och ofta valt lite spännande matalternativ och inte frestats att bara hålla sig i mellanfåran dvs köttbullsträsket.

Inget ont om köttbullar men lite mer spännande vill man trots allt ha – och SJ gör en inte besviken.

Det nya sortimentet bjuder på en massa spännande och lite ovanliga rätter och ingredienser som i alla fall jag gillar som äter allt som inte lever, har ögon och pratar med mig.

Sedan får man hoppas att resenärerna uppskattar nyheterna för det gjorde i alla fall dom två tågresenärer som testade det idag.

Så håll utkik för mina tester av SJs nya spännande bistrosortiment.

9 svar to “SJ lanserar ett helt nytt bistrosortiment”

  1. Tobias Says:

    Även ny bistrokassa rullas ut med start den 16 november, och cirka en månad framåt. På de tåg som får den nya utrustningen, går det inte att använda sig av PRIO-poäng för betalning av varor. Detta tills samtliga tåg fått den nya utrustningen. Det går dock att samla poäng. Den nya utrustningen klarar också att ta emot Maesto/On-line-kort.

  2. Tobias Says:

    Så som jag förstod det när ombordaren förklarade, det var att det under tiden finns två kassasystem ute, det nya på vissa tåg och det gamla på de som inte hunnit få utrustningen installerad, och då var det något med synkroniseringen…

    • arskortguldsj Says:

      Tack för svaret.
      Det är väl något ”elektroniskt” med det hela.

      Men hur hanterar man onlinekontrollen av Maestro/On-line korten när man inte har kontakt med banken på vissa sträckor utan mobiltäckning?

  3. Tobias Says:

    Säkrat via tågets egna system, vad det nu kan betyda…

  4. Tobias Says:

    Ombordaren bara nämnde det när jag frågade hur det fungerar. Jag påtalade att det ofta är dålig mottagning. Jag skämtade till det och frågade om hen var orolig för långa köer efter ett bistroutrop någonstans i höjs med Nässjö…😉

  5. Tobias Says:

    Nu åker snart Pasta med Köttfärssås från Grön Ko ut från bistron – ny produkt blir Korv Stroganoff. Trevligt med enkel husmanskost. Om du inte hunnit provsmaka smörgåsarna så kan jag varmt rekommendera surdegsbrödet med gravad lax ägg och grönt. Samt det mörka filmjölksbrödet med skinka och ost. Rikligt med pålägg tre skivor ost och två skivor skinka. Samt till 0-ölen passar norrländska tunnbröds-nachos med tomatsalsa utmärkt.

    • arskortguldsj Says:

      Tycker det nya bistrosortimentet är super och något som SJ kan vara stolta över.

      Lite tråkigt att SJs lounger dissar sortimentet och valt annat sortiment från andra leverantörer för att resenärerna ”inte skall behöva möta bistromaten” i loungen.

      Tala om att inte tro på sin egen produkt . . . .

Kommentera

