Jag undrar fortfarande . . . .

Skärmklipp4
MTR Express reklamfilm

Ja, jag undrar fortfarande varför jag inte fick den goda maten som som jag utlovades när jag reste med MTR Express Första klass Plus.

Visserligen fick jag en frukost men sådan hade jag redan ätit hemma för jag skulle ju få mat på tåget.

Skärmklipp 1
MTR Express reklam på hemsida

Och jag hade ju sett reklamen från MTR Express att det skulle ingå mat och det stod så när jag bokade.

Själva tågresan och personalens bemötande var absolut toppen men taxiresan som gick upp i rök och maten som inte dök upp gjorde att Första Klass Plus blev ett Första Klass Minus.

Så, jag undrar fortfarande var maten tog vägen?

Se även:

Resa till Göteborg med MTR Express och test av 1:a Klass Frukost Plus

Resa till Göteborg med MTR Express och "test" av MTR Express taxikupong

6 svar to “Jag undrar fortfarande . . . .”

  1. Tobias Says:

    Det ingick väl ”en” måltid i erbjudandet, per sträcka. Är det på hemresan du inte får något, eller hade du räknat med både frukost och lunch?

    • arskortguldsj Says:

      Nja, frukost hade jag ätit hemma så jag hade förväntat mig något av det som visades i reklamen och hemsidan.

      Men så här i efterskott har jag förstått från MTR Express att det hade jag nog fått om jag hade berättat om mina förväntningar.

  2. Tobias Says:

    När jag åkte fick jag ”middag” från Göteborg på eftermiddagen, och frukost nästa morgon på andra hållet. En måltid per sträcka.

  3. Tobias Says:

    Inget speciellt. Jag fick möjligheten att välja mellan en sallad eller en räkmacka från cafeet. Två chokladbitar till muggen med kaffe. Rätt fantasilöst. Även om räkmackan var laddad med räkor, så tröttnar
    jag snabbt på att tugga räkor.

Kommentera

