Sista resan med årskortet och test av nya varmrätter i 1 klass

Den 22 januari 2016 gick mitt sjunde SJ Årskort Guld ut och jag åker den sista resan på årskortet till Katrineholm tor för att äta lunch/middag och passar på att testa SJs nya varma rätter i 1 klass på SJ Snabbtåg.

Innan avresan blir jag uppvaktad med blommor av en annan årskortsresenär som även följer med på en del av resan.

Det rätter som jag testar är:

– Fiskrullad med potatispuré och vitvinssås
– Pannbiff stekt lök, svensk ekologisk potatis och skysås

Bägge rätterna fick betyget 4 gafflar av 5 möjliga.

Redan strax efter sista resan drabbas jag av tågreseabstines

Så vi får se om det blir fler årskort – inget är gjutet i sten.

4 svar to “Sista resan med årskortet och test av nya varmrätter i 1 klass”

  1. janrem Says:

    En trevlig herre som årskort gilla
    de´e´annat än en dålig prilla
    Med sina kort han sitt liv förgyller
    och trevlig information åt oss andra fyller
    Vi önskar att denne trevlige man
    åter spåret med nytt årskort finna kan

  2. Hannes Lindgren Says:

    Tycker att du ska fortsätta med årskort, håller själv på att spara till ett för att göra samma sak.

    Åker en del med nattåget till Övre Norrland, en trevlig sträcka som jag saknar dina reportage från. Nu går det också att åka till Narvik och vända samma dag.

    Eller kanske årskort på MTR är billigare om du ändå främst åker kortare sträckor, de har ju erbjudande nu.

    Hur som helst älskar jag din blogg och du är en bra förebild och inspiration.

    Jag har autism och du har inspirerat mig väldigt mycket och jag har fått många bra tips om resor och respekt på din blogg. Ha det gott, vänligen Hannes (som nu sitter på MTR-tåget mot Göteborg).

    • arskortguldsj Says:

      Hej Hannes,

      Tack för ditt vänliga inlägg som glädjer mig mycket.

      Vi får se hur det blir med fortsatt årskort och tågresande vilket mycket beror på andra projekt som också konkurrerar om min tid.

      Men som sagt var – inget är gjutet i sten – så vi får vad som händer i framtiden.

      Lycka till med ditt tågresande – och vi kanske ses på spåren.

      /Jan-Erik Kaiser

Kommentera

