Nytt årskort – Men var är mitt årskort ?

I morgon den 29 augusti är det dags igen att åka tåg för då börjar mitt nya årskort att gälla.

Trots att jag beställt kortet i god tid har jag inte fått något fysiskt kort utan får resa på en pappersbiljett.

Lite knepigt blir det i lokaltrafiken för där är jag inte säker på att man förstår vad det är för biljett.

Lite märkligt att SJ inte kan plocka fram ett årskort på drygt en vecka.

Speciellt eftersom det finns en beställning på nytt kort sedan 10 dagar.

Filmat av ARONIA | Film, Haninge
"Dokumenterar din verklighet"

6 svar to “Nytt årskort – Men var är mitt årskort ?”

  1. Petter Ulander Says:

    Det är inte mycket bättre med ett fysiskt årskort, har stött på otaliga busschaufförer genom åren som ruskar på huvudet åt mitt årskort guld med resplustillägg. För att inte tala om stacksrna på waxholmsbolaget när man åker waxholmsbåt.

    PS !

    Ta gärna upp i din blogg att resor mned Norrtåg på sträckan Sundsvall-Umeå inte längre är möjliga med resplustillägget efter 20/8, trots detta får vi som bor längs norrlandskusten (Sundsvall) betala fullpris för våra årskort

    Med vänlig hälsning

    Petter Ulander

    http://www.adviceu.se
    petter.ulander@adviceu.se
    070-21 25 800

    • arskortguldsj Says:

      Jo, på vanliga bussar kan det vara ett problem även om jag alltid fått resa. Kanske är jag vänlig/ödmjuk/övertygande.🙂

      Vaxholmsbolaget ja, dom är ett bekymmer i sig. Men jag skall testa redan i veckan för att se hur det funkar.

      Detta att resplustillägget inte gäller på Norrtåg är en nyhet för mig som inte stämmer med vad jag trodde.

      Se denna länk på Postvagnen där jag lyft frågan.

    • arskortguldsj Says:

      Resplustillägget skall gälla på Norrtågslinjer.

      Har du haft problem på tågen eller har du fått informationen om att resplustillägget inte skall gälla på annat sätt?

    • arskortguldsj Says:

      Nu har jag varit i kontoakt med Tågkompaniet och länstrafiktillägget gäller på Norrtågs tåg.

      Så det är bara att åk . . . . .

  2. Tobias Says:

    Ägg och kaviar i frukostboxen tillbaka om en dryg vecka. Bra timing🙂

Kommentera

