Varför grått SJ Prio när jag har svart Prio?

Jag har haft svart Prio och har svart Prio men ändå skickar man mig ett grått SJ Priokort?

– Man undrar varför?

Säkert får jag ett bra svar från SJ

9 svar to “Varför grått SJ Prio när jag har svart Prio?”

  1. thomasraden Says:

    Det ser ut som att man här har använt sig av ett slarvigt/slappt och mindre ansvarsfullt kundbemötande, något som jag ser blir mer och mer vanligt inom serviceyrkena. Kunden har rätt, ja. Inte hela vägen, men det är mycket viktigt att se till att kunden är nöjd för att få kunden tillbaka om igen och igen. Av och till ett enormt arbete, men detta är det som gäller inom servicesektorn. Det lilla extra gör alltid att kunden blir nöjd och kommer tillbaka. Så enkelt, och tydligen så svårt.

  2. Bengt Says:

    En lite lagom onödig film. Varför inte fråga SJ direkt kan i vartfall jag tycka?

  3. arskortguldsj Says:

    Jag mailade SJ och fick snabbt svar att det blivit något fel och att ett svart priokort är på väg.

    Jag har hela tiden haft svart prio trots att kortet var grått så jag har inte lidit någon som helst skada.

    Allt kan gå fel och det gjorde det den här gången men snart kommer det nog ett korrekt svart priokort.

  4. Joel Says:

    Utan att egentligen veta något om saken men utifrån dina inlägg och denna film så tror jag följande:

    Det såg ut som att ditt medlemsår slutar den 8 september. Just den 8 september skrev du att du saknade dina 81 000 priopoäng som förväntas inkomma när man köpt ett årskort. Kan det möjligtvis vara så att de 81 000 poäng du saknade kom in efter den 8 september och att du därmed hade under 25 000 poäng den 8 september? Isåfall är du inte väl inte medlem i SJ Prio svart för nästkommande år utan därmed blir degraderad till grå. Därför fick du ett sådant kort vilket bör anses vara helt normalt (bortsett från att du fick poängen försent) ??

    Om min tes stämmer så bör det finnas positiva saker: du har på några få dagar av ditt medlemsår kvalificerat dig till SJ Prio Svart och därmed bör du få ta del av förmånerna som SJ Prio Svart för innevarande samt nästkommande medlemsår –> Du är därmed SJ Prio Svart till 8 september 2018.

    Kanske kan du kolla hur poängtransaktionerna sett ut?

    • arskortguldsj Says:

      Du har troligen helt rätt.

      Dom 81.000 poängen rullade in den 12 september och då hade jag sjunkit ned till grå nivå sedan den 1 september.

      Problemet var sålunda att mina poäng ”kom för sent”.

      Så endera dagen har jag nog ett nytt svart kort.🙂

  5. Tobias Says:

    Använder du fortfarande plastkortet? De flesta har väl appen tillgänglig och flashar med den i bistron och andra lämpliga platser? Där syns också en dagsaktuell saldouppdatering.

Kommentera

