En “Robert” till Härnösand – Jag testar den nya bistrovagnen R12 och renskav med potatismos

Fredagen den 9 september åkte jag på en "Robert" till Härnösand dvs jag reste upp till Härnösand och tillbaka samma natt och var tillbaka i Stockholm nästa morgon.

Resan upp gick med nattåg 90 som lämnade Stockholm 17.56 och var framme i Härnösand 23.40 Efter en kortare stund i Härnösand återvända jag med tåg 91 klockan 00.23 och var framme i Stockholm 07.15.

Därefter blev det frukost på hotell Royal Viking och ett intressant möte med annan tågresenär.

I detta avsnitt testar jag den nya bistrovagnen R12 samt renskav med äkta potatismos och lingon.

Hur det gick med testen av maten ? – Ja, kolla i videon så berättar jag.

Tidigare avsnitt i serien:

En "Robert" till Härnösand – Min sovvagn WL4
En “Robert” till Härnösand – Resan in till Stockholm C

2 svar to “En “Robert” till Härnösand – Jag testar den nya bistrovagnen R12 och renskav med potatismos”

  1. Olof Antonsson Says:

    Kul att du fick testat den nya nattågsrestaurangvagnen, som jag också tycker är toppen. Det är märkbart att man fått in betydligt fler sittplatser än i tidigare lösningar, dock utan att det alls blir trångt för gästerna. Ett stort plus även för ensamresenären är bänken du satt vid, där man kan vara lite mer ifred och dessutom har den bästa utsikten. Matutbudet upplever jag också som kraftigt förbättrat. Jag är förvånad att SJ inte gjort lite mer reklam för den här nya vagnen, t ex i Kupé.

    • arskortguldsj Says:

      Tror att det var därför som mannen som var lite irriterad över att min kamera tog upp två platser trots att det fanns många lediga platser men inte lediga bord i vagnen.

      Han var ensam och ville ha en bänkplats och så stod min kamera där . . . . .

Kommentera

