En Robert till Härnösand – Min sovvagn WL4

Fredagen den 9 september åkte jag på en "Robert" till Härnösand dvs jag reste upp till Härnösand och tillbaka samma natt och var tillbaka i Stockholm näsa morgon.

Resan upp gick med nattåg 90 som lämnade Stockholm 17.56 och var framme i Härnösand 23.40 Efter en kortare stund i Härnösand återvända jag med tåg 91 klockan 00.23 och var framme i Stockholm 07.15.

Därefter blev det frukost på hotell Royal Viking och ett intressant möte med annan tågresenär.

I detta andra avsnitt berättar jag om den 1 klass sovvagn som jag åker med upp till Härnösand.

Tidigare avsnitt i serien:
En “Robert” till Härnösand – Resan in till Stockholm C

Kommentera

