Test av SJs Dagens rätt – Falafel med tabboulehris

Denna gång testar jag SJ vegetariska/gluten/laktosfria Dagens rätt i 1 klass på SJs snabbtåg

– Falafel med tabboulehris med tomat, rödlök, persilja och mynta samt vitlöksdressing och chokladkaka

Kanske inte en riktig höjdare och rätten från en 3 gafflar av 5 möjliga men en svag 3:a.

Sedan funderar jag vad dom resterande 40% i margarinet består av som innehåller 60% margarin.

Kanske någon av mina läsare vet vad det kan vara så jag slipper ligga sömnlös och fundera på det.

2 svar to “Test av SJs Dagens rätt – Falafel med tabboulehris”

  1. Jochen Römling Says:

    Jag skulle säga att margarinet är 60% fett och 40% vatten: http://www.dabas.com/ProductSheet/Details.ashx/2242
    Man får vara glad att man inte har matallergier och kan äta som folk och inte behöver vara beroende av sådana kemiprodukter.

Kommentera

