Test av SJs nollöl och “Tre danska smörrebröd”

Jag gör en väldigt spontan spontanresa till Sala och tillbaka och passar på att testa SJs två olika alkoholfria ölsorter samt rätten “Tre danska smörrebröd”.

Smörrebröden har jag testat tidigare och då fick dom 4 gafflar a v 5 möjliga men den här gången höjer jag betyget till 5 gafflar – men andra ord något man väljer för att det är så gott.

SJs alkoholfria öl från TT original lager har jag druckit tidigare men denna gång testade jag både det och ett annat alkoholfritt öl – Störtebeker 1402.

TT original lager får 5 flaskor av 5 möjliga.
Störtebeker 1402 får 4,5 flaskor av 5 möjliga.

Bägge ölen är väldigt goda men jag hade lite svårt att uppskatta det lite underjästa Störtebeker 1402 men där vet jag att smaken är olika.

Så häng med på resan till Sala och kolla in mina tester av mat och dryck.

10 svar to “Test av SJs nollöl och “Tre danska smörrebröd””

  1. Tobias Says:

    Störtebeker

  2. Kalle Says:

    Kul video! Personer som äter är faktiskt bra tv. Särskilt om de äter i grupp. Ett beprövat knep i tv-branschen. Det är inte en slump att populära tv-shower har en gästkock som levererar något gott där höjdpunkten blir när gästerna sätter tänderna i maten.

  3. Lennart Gustafsson Says:

    En öl som jag föredrar är Carlsberg Non Alcoholic. Påminner mycket om Carlsberg Hof i smaken. Roligt att se dej dricka annat än ”Zero”🙂

    • arskortguldsj Says:

      Carlsberg Non Alcoholic är säkerligen ett väldig bra alkoholfritt öl.

      Ja, till ”Tre smörrebröd” kan man inte dricka annat än öl. alkoholfritt eller en Mariestadare.

      Hemma blir de gärna et glas vin . . .

  4. Gustav Says:

    Vad roligt att SJ lyckas med dessa Smörrebröd(var hittar man ett danskt ö på en Samsung?). Ska prova vid något tillfälle.

    Kommer de från Grossist eller är det något lokalt?

  5. Thomas Rådén Says:

    Priserna på SJ verkar att komma i kapp NSB i Norge. 109 kronor för detta utmärkt goda smørrebrød var nog lite dyrt, tycker jag.

Kommentera

