SJ Presentreklam och besök på Alvesta C

SJ Presentreklam

När jag för en tid sedan var i Alvesta för att ledsaga mitt barnbarn som skulle upp till Stockholm från Kalmar fick vi en knapp timme över i Alvesta så vi gick upp till övervåningen där det lite överraskande fanns en Japanutställning.

Letade efter någon som kunde berätta om utställningen och fick tag i en trevlig dam som visade oss runt men sedan kom vi in på stationen och dess tidigare funktion.

Vi besökte den fd 1 klassrestaurangen och fick även en kortare tur på övervåningen där det tidigare funnits övernattningsrum för tågpersonal och resande.

Efter visningen fick jag och barnbarnet var sin liten "SJ-present" dvs ett pappersställ i plast som kanske inte var high-tech men i alla fall gav en klar retrokänsla.

Visste inte först vad jag skulle ha stället till men kom på att man kan ha det för att "vila" årskortet i mellan mina resor. :-)

Passade på att filma rundvandringen så vill hänga med är det bara att titta på videon.

Om tittar ni på videon kan ni kanske berätta vad det är för manick som står längst till höger i glasskåpet.

Kommentera

