Tripp, trapp, trull resa till Gävle

Jag gör en sk tripp, trapp, trullresa till Gävle dvs åker sträckan på tre olika tåg lite för skojs skull.

På vägen besöker jag Sky City på Arlanda där jag gör första bytet och sedan till Uppsala där jag gör andra bytet.

Tåget som jag skulle återvända med från Gävle var kraftfullt försenat så jag var tvungen att försöka komma med ett redan fullt SJ Snabbtåg vilket gick bra.

På tåget var även en tidigare bekant och årskortsresenär med och det var ett trevligt återseende och snack om gemensamma minnen och erfarenheter som årskortsresenär.

Häng med på min tripp, trapp, trull resa till Gävle – och tillbaka.

2 svar to “Tripp, trapp, trull resa till Gävle”

  1. Kalle Says:

    Hur många ”årskortsresenärer” (dvs har själva köpt kortet för nöjes skull) finns det förutom dig?

    • arskortguldsj Says:

      Mig veterligen är vi bara tre stycken och samtliga mån i min ålder eller något yngre.

      Träffade för ett par år sedan en medelålders kvinna som också åkte som vi men har inte träffat på henne sedan dess.

      Så gissningsvis är vi bara tre.

Kommentera

