“Spårvagnsolycka” och äventyr i Norrköping

Vi reser lite på slump till Norrköping och tillbaka och passar på att att ta en rundtur i staden med deras populära spårvagnar.

Tyvärr skadade jag mig i samband med spårvagnsresan men lät inte detta påverka mitt humör utan fortsatte att berätta om nyheter hos SJ, fyndar nytt sortiment i bistron och blir bjuden på SJ seminarium.

Så häng med så tar vi oss en tur till Norrköping och åker spårvagn.

4 svar to ““Spårvagnsolycka” och äventyr i Norrköping”

  1. Kalle Says:

    Så fint Norrköping sköter sina spårvagnar. Snyggt med gatsten mellan spåren istället för trasig asfalt som i Stockholm. Och man kör som sagt riktigt fort även i gatumiljö. I Stockholm är det väl max 30 kmh som gäller i motsvarande miljö. Och en fiffig lösning med enkelspår vore väl helt omöjligt i huvudstaden?

  2. Jonas Says:

    Tjenare jag ska snart till Åre och åka nattåg, kan jag få låna ditt årskort (givetvis så betalar jag dig en summa som passar bäst för dig) så att jag får en egen sovkupé?

Kommentera

