Turistinformationen på Hallsberg C – Finalen

Jag besöker turistinformationen på Hallsberg C för tredje gången för att finna den lika nedskräpad som dom tidigare två gångerna jag besökte stationen.

Nytt är dock att turistinformationen tagits bort och nu är det bara ett skräpigt utrymme.

Jag föreslår att Jernhusen nu stänger utrymmet för kan man inte ha de det städat och med klotter på väggarna kan man lika gärna stänga av det.

2 svar to “Turistinformationen på Hallsberg C – Finalen”

  1. Bo-Gunnar Pettersson Says:

    Några få gånger väntat i Hallsberg de senaste åren, kan bara hålla med. En gång mycket liv o rörelse här.
    Har du exempel på mindre stationer som du tycker är extra bra? Har du stannat till i Bstuträsk? En annorlunda och trevlig station.
    Vänl Hälsn/ Bo-Gunnar

    • arskortguldsj Says:

      Katrineholm fungerar bra numera liksom dom flesta andra stationer.

      Bastuträsk har jag stannat upp med tåget och kollat in men jag har inte varit inne.

      Dock fanns det ett dygnetruntöppet bibliotek som var inne och kollade i när tåget körde fast i Bastuträsk på en vinterresa.

      Upptäckte att jag hade film från ett besök när Skelleftebanan fyllde 100 år som jag inte klippt ihop. Kanske dags att klippa ihåg något av materialet.

Kommentera

