Valborgsmässoresa med förhinder – mycket förhinder – Del 2

Jag skulle spendera valborgsmässoafton med att göra en palett av småresor norrut och hade denna gång bokat ett större antal tåg för att vara säker på att få plats på tågen.

Men redan när jag kom ned till Handens pendeltågsstation insåg jag att något stort var fe och dagen inte skulle bli vad jag hade tänkt mig.

I den här etappen åker jag först upp till Uppsala för att återvända till Arlanda C med ett SJ Snälltåg som jag skulle mött redan i Uppsala.

Väl på Arlanda C väntar jag sedan på ett IC-tåg till Falun som jag skulle åkt med från Stockholm C.

Rörigt ?

Häng med på andra delen av denna resa så förstår ni kanske hur allt hänger ihop.

Ett svar to “Valborgsmässoresa med förhinder – mycket förhinder – Del 2”

  1. Kalle Says:

    Bra film! Misstänkte tidigt att figuren bakom dig satt i fel klass. Kul att se hur smidigt ombordaren löste problemet. Och det visar också hur viktigt det är att man faktiskt kollar biljetter. Det är ju tyvärr lite si och så med den saken mellan Stockholm och Uppsala.

Kommentera

