Lördagsresa till Karlstad – På väg till Hallsberg – Del 1

I helgen gjorde jag en sedvanlig lördagsresa som denna gång förde mig till Karlstad via Hallsberg och sedan Kristinehamn på tillbakavägen.

Passade på att sända live via Youtube och min mobil vid ett par tillfällen men lite varierande resultat.

Men jag fick en hel del erfarenheter som jag sedan kan använda mig av inför kommande livesändningar.

Resan filmades och jag har valt att dela upp den i flera delar och den här första delen handlar om resan med nattåg 91 till Hallsberg – en resa som jag gjort flera gånger tidigare.

Jag passar på att prata om lite av varje och dessutom göra en livesändning som ingår tillsamman med bilder från andra resor med olika tågtyper.

Så välkommen ombord så åker vi.

10 svar to “Lördagsresa till Karlstad – På väg till Hallsberg – Del 1”

  1. Thomas Råden Says:

    Vad kommer egentigen det relativt högfrekventa ljudet i restauragnvagnen från? Jag retar mig litet på det.

  2. Thomas Råden Says:

    Det ligger på runt 8-12 khz

    • arskortguldsj Says:

      Stämmer, nu hör jag den när jag lyssnar noga.

      Tror att det är min ålder som gör att jag inte hör det så tydligt och därför inte bekymrar mig så mycket.

  3. Thomas Råden Says:

    Nej, har tagit 91 själv, och där låter det. Verkar som det är någon typ av tyristordrivning av värmen eller ljuset

  4. Thomas Råden Says:

    Då tar man dessa trotjänare, men räkna inte med att du vaknar…
    https://www.kjell.com/se/sortiment/hem-kontor-fritid/kropp-halsa/horselskydd/3m-horselproppar-tri-flange-p48017

  5. thomasraden Says:

    Fuktas lite lätt och trycks in i hörselgången. Dämpar över 33 dbm, troligen högst av det man hittar. Här blir det dödstyst. Ett kap i en vardag där tystnad är en dyrbar dygd.

Kommentera

