Återinvigning av Kumla station – Jag klipper bandet och återinviger stationen

Efter att stationsbyggnaden varit igenbommad i ca 10 år har den nu fått nytt liv och det är dags för återinvigning!

Den som fick äran att klippa bandet var Youtubern Jan-Erik Kaiser dvs jag som sedan pensionen åker land och rike runt på tåg och direktsänder mina resor.

2012 passerade jag stationen i Kumla och såg då att den inte var i bra skick så jag ”adopterade” den och tog kontakt med kommunen.

Sen har jag följt arbetet och idag är det en glädjens dag inte bara för resenärer i Kumla utan även för honom.

Förre ägaren Jernhusen valde att stänga på grund av skadegörelse och omfattande renoveringsbehov av lokalerna att stänga dem 2006.

2011 köpte kommunen huset och startade då arbetet med att återställa huset – något som tagit tid.

Invigningen genomfördes 2017-08-26 av

– Anne-Lie Carlos Jeansson VD för Kumla Fastigheter

– Katarina Hansson (S), kommunstyrelsens ordförande

– Mats Gunnarsson (MP) Regionråd, ledamot av Kumla fullmäktig), Ersättare i regionstyrelsen, ordförande i Samhällsbyggnadsnämnden och ordförande i Länstrafiken

Häng med och kolla på den högtidliga invigningen.

Kommentera

