Tiderna förändras och dom flesta hänger med

SL PENDELTÅG X60 ANLÄNDER SÖDERIFRÅN TILL STOCKHOLM C

Såg nu på morgonen att jag sålt en bild ( SL PENDELTÅG X60 ANLÄNDER SÖDERIFRÅN TILL STOCKHOLM C ) via Mostphostos ( har snart skrapat ihop till ett ND-filter på min försäljning av bilder ) och som vanligt kollade jag upp var bilden hade används – man är ju lite nyfiken alltså.

I detta fall var jag lite extra nyfiken då bilden helt klart var inaktuell så jag ville veta i vilket sammanhang den hade använts.

Inte så överraskande hittade jag den i en lokaltidning som är dom som köper dom flesta av mina bilder och ni hittar den i artikeln ( Brand orsakar förseningar för pendeltågen ).

Man kan raljera över att att alla inte riktigt hängt med att SLs pendeltåg numera har två egna nya stationer medan jag men jag och många andra kan notera att våra bilder från pendeltågen på Stockholm C numera är historiska.

Särskilt roligt är denna film ( 2016-04-04 Vi som älskar pendeltåg eller 22 minuter på Stockholm C ) som jag filmade lite mera av en slump efter invigningen av nya X60B på Stockholm C och som fortfarande är väldigt populär – numera även den är historisk.

Och alla bilder och filmer jag tagit från Stockholm C medan jag väntat på pendeltågen inför resan hem till Haninge och undrat vad jag skulle ha dom till – nu är är dom historiska.

– Så passa på att fota och filma medan ni kan – en dag kan det vara försent.

Själv skall jag i veckan klippa ihop en film jag tog när jag reste med en Itino till Malung och som jag av ren slump hittade i mitt rikhaltiga filmarkiv . . .

/Jan-Erik
Numera lite av en järnvägshistoriker.

Kommentera

