KANELBULLEN – Om SJs smarta rutin för att bjuda på förseningsfika eller mat

Om SJs tåg är sena mer än 1 timme skickar SJ ut en voucher för kaffe och kanelbulle via SMS som kan lösas in hos Pressbyrån.

Är förseningen mer än två timmar får man korv med bröd och läsk.

Detta gäller dock bara på stationer med Pressbyråbutik.

Mera om denna smarta rutin hittar du i denna video.

Annonser

5 svar to “KANELBULLEN – Om SJs smarta rutin för att bjuda på förseningsfika eller mat”

  1. Olof Samuelsson Says:

    Har aldrig sett detta är detta något nytt? Har ändå haft runt 8 förseningar bara nu isommar som varit 3-8h försenade och då har jag fått ansöka om ersättning i efterhand. Resorna har varit med SJ snabb/reg och ibland med någon annan operatör på en delsträcka men förseningen har alltid varit under en SJ resa och inte externa operatörer. Konstigt att jag aldrig sett detta?

    • arskortguldsj Says:

      Det har pågått något halvår såvitt jag kan komma ihåg.
      Du kanske inte har väntat på tåget på en station där det finns en Pressbyråkiosk.
      Dessutom är det inte alltid att man får en voucher. Det verkar vara lite slumpartat.

  2. Olof Samuelsson Says:

    Ytterligare en tanke är vad SJ tänker ge de som har specialkost såsom vegan,vegetarisk,lakto/ovo,diabetes, nötallergi etc som ersättning. Visst det känns bra att man nu skickar ut dessa automatiskt men hur hanterar de, de individer som kräver specialkost ? Jag ser ingen lösning i de här vouchrarna. Speciellt inte om som du uppmärksammat endast gäller på specifika produkter. Kanelbulle/kaffe. Sedan ser jag ett annat problem vad gör de utländska turisterna som förmodligen inte registrerat sitt köp med sina telefonnummer, de får inga vouchers och om de får de hur använder de dessa då det krävs data för att ladda hemsidan där vouchern ligger?

    • arskortguldsj Says:

      Jag tror att man helt enkelt gör detta för att nå så många resenärer som möjligt med ett erbjudande som dom flesta kan acceptera.

      • Olof Samuelsson Says:

        Det hade varit bättre om de hade skickat ut ett värdebevis som gäller på all mat hos pressbyrån för att ge resenärerna lite mer valmöjlighet när det kommer till deras egna kosthållning och även då så kommer det vara svårt att göra alla nöjda.

        Vidare så har jag allt åkt från Stockholm, Malmö, Göteborg ett par gånger när jag blivit försenad så det är nog något annat som ligger till grunden för det här.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: