NATTÅGSFRUKOSTEN SOM FÖRSVANN – Fråga till SJ

Skall äta nattågsfrukost hos Café Ritazza på Stockholm C men lite till min överraskning serverar man inte nattågsfrukost på lördagar och söndagar.

Kollade i mobilappen om det står något om detta men det finns ingen information om att man inte serverar nattågsfrukost på helgerna.

Lite märkligt då nattågsfrukosten bara består av kaffe, jos och smörgås och detta finns till salu på caféet.

Lite märkligt att ett café på Stockholm C inte kan servera kaffe, jos och en smörgås när det samtidigt finns ett otal andra caféer på Stockholm C som tillhandahåller någon som enkelt som detta.

Kanske borde SJ välja annan leverantör av nattågsfrukost som kan servera frukost även på helgerna och till dess ange att frukost bara serveras på vardagar?

Lite märkligt egentligen att café på Stockholm C inte kan servera en enkel frukost en lördagsmorgon.

Men det finns säkert en enkel förklaring – men problemet är att jag inte kan komma på den.

Annonser

2 svar to “NATTÅGSFRUKOSTEN SOM FÖRSVANN – Fråga till SJ”

  1. Alexander Lucas Says:

    Kan säkert vara så att Café Ritazza ev måste ha mera personal (dyrare just på helgen) just för att servera frukost.
    Kanske tänkte SJ att problemet inte var något större problem när den dylika frukosten kunde serveras i större och mycket bättre variant mindre än 100 meter bort på Hotel Continental.
    100 meter att gå brukar normalt för de flesta människor inte vara ett oöverstigligt problem, är det det så har man säkert personlig assistans.

    • Jan-Erik Kaiser Says:

      Hej Alexander

      Nu kommer jag att göra en uppföljning på denna video men jag kan berätta att jag och SJ har rett ut detta.

      Fick snabbt och trevligt svar från SJ som först trodde att det var en engångshändelse men när jag beskrev att man inte serverade nattågsfrukost på heögerna återkom man med besked om att det skall vara möjligt alla dagar i veckan.

      ( Det finns motsvarande frukost överllt på Stockholm C så det borde inte vara något problem )

      Sedan återkom man igen och berättade att det hade uppstått ett misstag i kommunikationen med Ritazza som man nu hade rett ut och tackade för att jag belyst frågan.

      Skall vara tydlig med att detta är ett mikroskopiskt problem vilket su även antyder.

      Och man skall vara glad och stolta på SJ över att jag måste gräva väldigt djupt för att hitta saker som inte funkar och jag är verkligen nöjd med de tjänster dom levererar.

      Och nu är även detta lilla mikroproblem löst. 🙂

      Jan-Erik

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: