Varför stängde man av gatan vid Cst igår kväll?

IMG_1072

Ni undrade kanske varför man stängde av infarten till Stockholm C på Klarabergsvisadukten i går kväll.

I alla fall gjorde jag det och trots att jag frågade runt var det ingen som visste.

Men till slut fick jag hjälp av min alltid välinformerade kontaktman hos Jernhusen och fick svaret att det var frågan om göra plats för en filminspelning.

Den fil som spelades in var en film om Monica Zetterlund som har arbetsnamnet Monica Z.

Förmodligen skulle huvudkaraktären som spelas av Edda Magnusson åka tåg – vad annars ?

7 svar to “Varför stängde man av gatan vid Cst igår kväll?”

  1. Staffan Sävenfjord Says:

    Nej, hon skulle åka buss och bussarna långtifrån som Hagfors stannade vid den tiden vid Klarabergsviadukten. Fast filmbolaget hade svårt att få tag i en lämplig buss så det kanske fick bli tåg i alla fall.

    Hälsar Staffan som fick förfrågan om att hyra ut den gamla SJ-buss från 1945 vi har i Borås. Men tyvärr klarade vår klubb inte det eftersom det inte gick att få tag i någon ville köra bussen till Stockholm samt åter hem.

    • arskortguldsj Says:

      Staffan,

      Kul att just du var involverad i denna lilla händelse som jag tror jag var den enda som ens noterade.

      När jag gick frågade runt tyckte dom flesta som jag frågade om avspärrningen att jag verkade vara lite ”dum i huvudet” som brydde mig men det fanns faktiskt en historia bakom.

      Tack för att du kompletterade den med din redogörelse för bussen om varför det blev tåg istället.

      /Årskort Guld SJ

  2. Staffan Sävenfjord Says:

    Jag tror inte det blev tåg i stället utan att filmbolaget fick tag i en annan buss alternativt att skådespelarna fick mima en buss. Platsen vid Klarabergsviadukten var knappast den naturliga att gå ut vid om man kom med tåg till Stockholm. Däremot fungerade den faktiskt som busstation.

  3. Fotografen Says:

    Enligt uppgift förekom inspelningar även i förra veckan, då på Arlanda.

  4. Staffan Sävenfjord Says:

    Jag vet nu att man fick tag i en buss – eller rättare minst två – till den här inspelningen. Finns bilder på den och lite kommentarer här:
    http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=54215.0

    • arskortguldsj Says:

      Kul länk med fina bilder på bussen ( och taxin ).

      Sedan undrar jag om man hade den typen av plaststripes som fanns på bussen när det var aktuellt men dom var kanske inte med på inspelningen eller så såg man dom inte så bra som på dom fina bilderna.

Lämna en kommentar