“En obskyr blogg” av “En gubbe i Stockholm”

IMG_5720-1

En uppmärksam prenumerant på tidningen Filter upptäckte häromdagen att jag och min blogg finns med i reklam för tidningen för att få prenumeranterna att förlänga prenumerationen.

I våras bad vi våra läsare på Facebook att bidra med uppslag på ämnen, personer eller fenomen som vi borde skriva om. Snart drällde tipsen in.

Ett av dem kom från Frida Walström som berättade om en obskyr blogg hon brukade läsa. Den var skriven av en »gubbe i Stockholm» som kallade sig Årskort Guld-mannen.

Kul att intervjun som tidningen gjorde med mig fick sådant fäste.

7 svar to ““En obskyr blogg” av “En gubbe i Stockholm””

  1. Frida Walström Says:

    Förlåt att jag kallade dig för gubbe! Mailet jag skickade till dem var skrivet med kärlek, älskar ju din blogg. 🙂 Hoppas själv kunna ha ett SJ Årskort guld en vacker dag.

    • arskortguldsj Says:

      Frida,

      Det gör absolut ingenting – använder själv begreppet och – dessutom stämmer det. 🙂

      Kul att du hörde av dig.

      /Årskort Guld SJ
      ”Gammal gubbe med obskyr blogg”

      • Frida Walström Says:

        Skönt att du förstår mig! Det lät så hånfullt när man bara plockade ur ”gubbe” och ”obskyr blogg”, så var givetvis inte tonen i mitt mail. Det var fascination som gjorde att jag skickade mailet till dem. 🙂

        Tack för att du ställde upp, dels var det himla intressant att läsa och dels fick jag en årsprenumeration av Filter!

  2. Jonas J Says:

    Oavsett hur obskyr den är det nog SJs främsta företrädare och marknadsförare i dagsläget. Tycker det är kanonkul att en ”gubbe från Handen” lyckas med det SJ inte lyckats lyfta fram de senaste året:

    Hur kul och bra det är att åka tåg!

  3. Jan Ivarsson Says:

    jag tycker fortfarande att SJ borde ”se dig” på ett årskort, även om du själv inte är så förtjust i tanken.

    • arskortguldsj Says:

      Uppskattar verkligen din omtanke men visten med att köpa det själv är att jag är helt obunden att göra och säga vad jag vill.

Lämna en kommentar