2012-07-10 VÄXJÖ STATION – Trångt och lite slitigt

Filmat: 2012-07-10
Restaurerad och uppskalad till 4K: 2024-02-21

Igår gjorde jag ett av mina korta besök på stationen på Växjö C.

Ibland när jag väntar SJs regionaltåg i Alvesta brukar jag lite som omväxling ta Öresundståget dit och vänta där.

Men varje gång jag besöker stationen i Växjö ( där man just nu bygger om stationsområdet ) slås jag av att stationen är så dåligt utformad.

Det är trångt och den begränsade utrymmet är uppdelat på ett antal små mörka rum så man får ingen översikt och upplever att man hela tiden är i vägen.

Jag brukar kolla på resenärer som väntar där och jag får en stark känsla av att ingen riktigt trivs där — men kanske jag inbillar mig det.

Att man sedan inte verkar underhålla fastigheten som tex yttertaket gör att man får känslan av att ingen egentligen känner för stationen — varken förvaltaren eller resenärerna.

Lite synd för Växjö är annars en väldigt trevlig stad.

Copyright: ARONIA | Film, Haninge
"Dokumenterar din verklighet"

Lämna en kommentar